Pages

^LyLha_nHaIfA^ ^Jadikan hidup lebih berarti...^ ^Buat mimpimu dan wujudkanlah...^

Senin, 09 Mei 2011

Bertahan terhadap Serangan Kawan

Setiap orang di dunia ini pasti mempunyai kawan, baik sahabat atau hanya sekedar teman. Namun, sejatinya yang mengecewakan, di dunia  malah banyak kawan yang sekedar hahahihi.. dibanding kawan sejati yang siap hadir dalam keadaan apapun. Tak perlu risau, analisis diatas hanya pendapat penulis saja. Mungkin jika anda sudah mendapat kawan yang benar-benar sejati, peliharalah...!!! Jangan anda lepas atau bahkan memutuskan hubungan.

Nah bagaimana jika kawan anda hanya sekedar kawan hahahihi...?? Apa yang anda rasakan? Kecewa ?? pasti...! Kawan hahahihi... disini maksudnya adalah kawan yang sekedar manis pada saat kita senang dan itu dilakukan hanya di depan kita saja, di belakang kita?? siapa yang tahu???...(hemmm...)


Penulis mempunyai tips untuk menghadapi kawan jenis hahahihi... ini. Pastikan dulu kawan anda itu kawan sejati apa bukan? Jika sudah benar-benar terbukti dia hanya kawan hahahihi... Siapkan diri sembari tahan emosi anda... Selanjutnya tanam dalam-dalam kata-kata ini dalam benak anda :

      Ini hidup ku, !!!!!
      Satu atau seribu kawan palsu yang menghadang hanya sebagai kerikil di kakiku...
      Kata-kata manis yang palsu bukan halangan, 
      Senyum palsu bukan hitungan,
    Aku akan berjalan terus membawa diriku dengan langkahku....
      Aku teguh takkan roboh oleh penghianatan dan tawa seorang kawan!!


Untuk selanjutnya kita tinggal menjalani hidup kita tanpa rasa terusik oleh kawan palsu.... 
Keep Smile.....


By : Lyla_Nhaifa


Tidak ada komentar:

Posting Komentar